מאמרים

    מועד הגשת התביעה במקרה של תאונת עבודה

    הגדל

    מיד לאחר תאונת העבודה על הנפגע להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי על מנת להכיר בו כנפגע עבודה.

     

    את התביעה יש להגיש תוך 12 חודשים מהיום שבו ארעה תאונת העבודה או התפרצה מחלת המקצוע. במרבית המקרים ניתן להגיש תביעה גם לאחר שעברו 12 חודש, אולם במקרה כזה ישלם המוסד לביטוח לאומי לעבר רק עבור 12 חודשים רטרואקטיביים לפני הגשת התביעה ולא מיום התאונה.

     

    תביעה להכיר בעובד כנפגע בתאונת עבודה תוגש באמצעות טופס הנקרא "הודעה על פגיעה בעבודה ותביעה לתשלום דמי פגיעה" ותיחתם ע"י העובד והמעביד.

     

    התביעה מובאת בפני "פקיד תביעות" של המוסד לביטוח לאומי, שמתפקידו להחליט אם הפגיעה תוכר כתאונת עבודה אם לאו. לצורך החלטתו רשאי פקיד התביעות לבצע חקירה ולגבות עדויות, הן מן הנפגע והן מעדים נוספים. חקירות אלו נעשות בדרך כלל במקרים של התקפי לב, אירוע מוחי, מחלות מקצוע ובמקרים של מיקרוטראומה.

     

    אם הוזמנת למסור עדות בפני חוקר של המוסד מומלץ כי תתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום זה בטרם מסירת העדות. עדות זו עשויה לחרוץ את גורל התביעה.

     

    אם הכיר פקיד התביעות בתביעה תשלח לנפגע תאונת העבודה הודעה על כך, והוא זכאי לקבל דמי פגיעה מן המוסד כנגד הצגת תעודות מחלה לנפגע בעבודה. בהמשך העובד יהיה זכאי להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות באמצעות טופס הנקרא "בקשה לקביעת דרגת נכות ולתשלום גמלת נכות מעבודה", על מנת שועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי תיבחן האם בגין תאונת העבודה נגרמה לעובד נכות רפואית זמנית או צמיתה.

     

    לא הכיר פקיד התביעות בעובד כנפגע תאונת עבודה רשאי העובד להגיש תביעה לבית הדין לעבודה להכיר בו כנפגע עבודה (כנפגע מתאונת עבודה או ממחלת מקצוע). תביעה לבית הדין לעבודה תוגש תוך 12 חודשים מיום קבלת ההחלטה של פקיד התביעות.

     

    לתיאום פגישת ייעוץ עם עו"ד ללא התחייבות, נשמח לעמוד לרשותכם בטלפון שמספרו 08-9393100 או באמצעות מערכת הפניות המקוונת באתר.

    צור קשר
    דלג על צור קשר

    צור קשר

    חדשות המשרד
    דלג על חדשות המשרד
    עבור לתוכן העמוד