מאמרים
    צור קשר
    דלג על צור קשר
    *
    checked

    נוסעים לחו"ל – טיפים להתנהלות מול ביטוח נסיעות לחו"ל

    הגדל

    כמו כן, במקרים רבים, פוליסות ביטוח אחרות אשר אמורות לספק לנו כיסוי למקרים של פגיעה גופנית מחריגות כיסוי בכל הנוגע לתאונות אשר קורות בחו"ל.

    כך למשל, פוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים לא תכסה פגיעה שקרתה במהלך תאונת דרכים אשר התרחשה בחו"ל.

    בשלב ראשון, לאחר שמבוטח מודיע לחברת הביטוח אודות מקרה הביטוח המצריך התערבותה ומתן הפיצוי או מימון ההוצאות, הדבר הראשון שבוחנת חברת הביטוח היא האם אכן קיימת לה חבות ביטוחית, האם אכן מקרה הביטוח נכנס לגדרי הפוליסה.

    על מנת למנוע אפשרות שחברת הביטוח תתנער מכיסוי ביטוחי יש לבצע מספר פעולות מראש להבהרת היקף ומידת הכיסוי הביטוחי.

    האחת – במהלך המו"מ לכריתת פוליסת הביטוח אין להסתפק בקבלת הצעה בעל פה אלא יש לקבל הצעה בכתב שבה ירשמו סוגי הכיסוי הביטוחי הנרכש והיקף הכיסוי בגין כל רובד ביטוחי.

    יובהר כי חברות הביטוח מנסות "לפתות" את המבוטחים באמצעות סכומי כסף גדולים ברכיב של פיצוי בגין מקרה מוות באופן שמסית באופן טבעי את תשומת ליבו של המבוטח מפני העובדה שרכיבים אחרים של הפיצוי, אשר לרוב הינם קריטיים בהרבה, אינם מכוסים או מכוסים בצורה מינורית בלבד.

    בנוסף, פוליסות רבות אינן מכסות ברובד הבסיסי צורך בהטסה רפואית ארצה, אשר ככל שנדרשת עלותה עשויה לעמוד על עשרות אלפי שקלים ואף מעבר לכך.

    לפיכך, יש לקבל הצעת הביטוח בכתב ויש לדרוש לקבל הצעות ביטוח חלופיות במידה ורוכשים רבדים נוספים אשר אינם נכללים ברובד הבסיסי.

    יש לברר בדיוק מה הכיסויים הנכללים ברובד הבסיסי ואלו רבדים נוספים אינם נכללים בו ומה עלותם כדי לבחון כדאיות רכישתם.

    מעבר לכך, במהלך המו"מ לכריתת פוליסת הביטוח יש להעביר מידע שלם ומלא במהלך שלב השאלון הרפואי. זאת על מנת למנוע מחברת הביטוח להתנער מכיסוי ביטוחי בגלל הסתרה או אי גילוי של מצב רפואי קודם.

    בד"כ מצב רפואי קודם יגדיל במידת מה את היקף הפרמיה אולם לא ימנע רכישת הפוליסה.

    לאחר שקיבלנו את הצעת הביטוח והחלטנו לרכוש את הפוליסה יש לדאוג לקבל לידינו, טרם היציאה לחו"ל את פוליסת הביטוח. הפוליסה אמורה לכלול הן את תנאי הפוליסה עצמה והן את השאלון הרפואי והתשובות שניתנו לשאלון טלפונית.

    עלינו כמבוטחים לעבור על פוליסת הביטוח לוודא שהכיסויים שביקשנו לרכוש אכן נרכשו בפוליסה וכי האופן בו נרשמו תשובותינו בנוגע לשאלון הרפואי ע"י נציגת חברת הביטוח תואם את המידע שנמסר על ידינו בשיחה.

    בנוסף, יש לוודא כי במסמכי הביטוח קיים טלפון של נציג ביטוח אשר זמין 24 שעות ביממה ואמור לתת לנו מענה לכל מקרה של צורך בהפעלת הכיסויים בפוליסה. כדאי גם לשמור את מס' הפלאפון הזה בטלפון אותו אנו נושאים עלינו בחו"ל.

    את מסמכי הפוליסה יש לשמור בידינו באופן זמין על מנת שתהא לנו היכולת להציגם ככל שנדרש או לעמת עמם את נציג חברת הביטוח ככל שתיווצר מחלוקת.

    יובהר כי עלויות הטיפול הרפואי בחו"ל או ההטסה או צורך בשהות מעבר לזמן הטיול המתוכנן עשויות להיות גבוהות מאוד ולכן פוליסת הביטוח הינה מכשיר חשוב לחסוך את האופציה להידרש להוצאות אלו.

    משרדנו צבר במהלך השנים ניסיון רב בהתנהלות מול חברות הביטוח במהלך מחלוקות שהתגלעו בנוגע לפוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל, ניסיון אשר מאפשר לנו להוביל למיצוי הסיכוי להוצאת הפיצוי המקסימאלי ללקוחותינו ולמנוע מחברת הביטוח להתנער מחובתם על פי הפוליסה שלא כדין.

    אנחנו מזמינים אתכם לפנות לראש מחלקת נזיקין במשרד, עו"ד אסף עוזירי 08-9393140 נייד 054-2871851 בכתובת: asaf@mt-law.co.il 

    צור קשר
    דלג על צור קשר

    צור קשר

    חדשות המשרד
    דלג על חדשות המשרד
    עבור לתוכן העמוד